Business Intelligence, czyli analityka biznesowa, to narzędzie, które wykorzystywane jest przez coraz większą liczbę nowoczesnych przedsiębiorstw na całym świecie. Na czym dokładnie ono polega i w jaki sposób wspomaga firmy w codziennym funkcjonowaniu? Na te pytania udzielamy odpowiedzi w poniższym artykule.

Business Intelligence: definicja

Business Intelligence (w skrócie BI) to technologia ciesząca się z roku na rok coraz większą popularnością – zwłaszcza wśród firm stawiających na nowoczesne rozwiązania w zakresie cyfryzacji i informatyzacji biznesu. Dzięki Business Intelligence możliwe jest zwiększenie konkurencyjności oraz lepsze dostosowanie przedsiębiorstwa do rosnących potrzeb klientów oraz zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Business Intelligence to określenie dla wyspecjalizowanych systemów informatycznych, dzięki którym możliwe jest szybkie analizowanie i przetwarzanie wielu danych. Na tej podstawie podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych jest łatwiejsze, a szanse na powodzenie naszych przedsięwzięć są zdecydowanie wyższe.

W czym może pomóc Business Intelligence?

System Business Intelligence pomaga zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. Jak wskazują obiektywne statystyki, firmy, które działają w oparciu o przeprowadzoną szczegółówą analizę danych, mogą osiągać zwroty ze zrealizowanych inwestycji na poziomie nawet 1200%. Czym jest to spowodowane? W tym miejscu warto przypomnieć słynne słowa angielskiego filozofa Francisa Bacona, który powiedział, że „wiedza to potęga”.

W przypadku firm niezwykle istotne są wnioski, które można wyciągnąć poprzez analizę danych przeprowadzonych z wykorzystaniem narzędzi Business Intelligence. Dzięki tym narzędziom możliwa jest zaawansowana eksploracja danych, identyfikowanie zależności między konkretnymi zjawiskami i wiele innych. To wszystko w konsekwencji sprawia, że kierownictwo jest w stanie podejmować lepsze, bardziej efektywne decyzje biznesowe.

Przykładowo: gdy firma ma dostęp w czasie rzeczywistym do bieżących danych dotyczących sprzedaży osiąganej w konkretnych przedziałach czasowych, jest w stanie w efektywny sposób analizować źródła zysków lub strat oraz tak modyfikować prowadzoną politykę sprzedażową, by była ona jak najbardziej efektywna.

Narzędzia do analizy danych

Dzięki nowoczesnym narzędziom Business Intelligence możemy prezentować dane w wielu postaciach, na przykład w formie wykresów lub tabel. Dodatkowo warto zaznaczyć, że do tworzenia takich analiz wcale nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy.

Wystarczy, że wskażemy źródło danych (konkretny plik w komputerze), a na tej podstawie program samodzielnie przetworzy dostarczone informacje. W ten sposób szybko uzyskamy znaczną ilość interesujących nas informacji na temat konkretnego obszaru w naszym przedsiębiorstwie. Więcej informacji na temat efektywnych narzędzi do analizy danych można znaleźć na stronie https://businessintelligence.pl/narzedzia-business-intelligence/.

Podsumowanie

Implementacja narzędzi Business Intelligence w firmie przynosi wiele wymiernych korzyści – wzrost jej konkurencyjności dzięki trafniejszym decyzjom biznesowym, lepsze dostosowanie oferty sprzedażowej do potrzeb klientów oraz dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynku.

Jednym z dostawców narzędzi w zakresie Business Intelligence jest Hogart Business Intelligence. Misją tej firmy jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań BI, wdrażanych za pomocą najlepszych możliwych metod i praktyk. Szczegółowe informacje na jej temat dostępne są pod adresem https://businessintelligence.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj