W poniższym artykule wyjaśnimy jak wielką moc niesie za sobą pozyskiwanie kontaktów w biznesie. Wskażemy jakie są rodzaje leadów oraz w jaki sposób je wykorzystać, aby zwiększyły prawdopodobieństwo pozyskania Klienta.

Lead generation i Lead ADS

Lead generation to pozyskiwanie wartościowych kontaktów od osób, które są już wstępnie zainteresowane skorzystaniem z usług bądź zakupem danych produktów. Oczywiście pozostawienie swoich danych kontaktowych następuje w tym przypadku w pełni dobrowolne, a więc dana osoba sama zostawia swoje dane prosząc o kontakt w celu pozyskania większej ilości informacji. Najczęściej wartościowe leady zawierają imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres mailowy.

Wśród rodzajów leadów możemy wyróżnić:

  • lead zimny. Najprościej mówiąc jest to kontakt od osoby, której nie możemy jeszcze nazwać potencjalnym Klientem.
  • lead ciepły. To kontakty od osób wstępnie zainteresowanych już konkretnymi usługami bądź produktami. Są to jeszcze osoby niezdecydowane na zakup, jednak przy odpowiedniej rozmowie handlowej istnieje ogromna szansa na to, że taki lead przemieni się w sprzedażowy.
  • lead gorący. Są to kontakty od osób zdecydowanych na zakup bądź na skorzystanie z usług Twojej firmy. Takie kontakty bardzo często dotyczą osób, które otrzymały rekomendacje, na przykład od swoich znajomych lub kogoś z rodziny. Bardzo często znają już Twoją ofertę i są świadomi cennika. Nic dziwnego, że jest to najbardziej pożądany rodzaj leadów ze wszystkich. Najistotniejszy jest tutaj czas reakcji handlowca. Im szybciej wykona telefon tym zwiększa się szansa podpisania umowy bądź sprzedaży produktu.

Oczywiście w trakcie pozyskiwania leadów możemy trafić na każdy rodzaj kontaktów z powyższych. Pamiętajmy jednak, że przy odpowiednich procedurach i działaniach marketingowo-handlowych, nawet zimny lead może przerodzić się w zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie!

Leady możemy pozyskiwać chociażby poprzez newsletter, dedykowany landingpage z formularzem bądź kampanie w social media.

W jaki sposób wykorzystać pozyskane leady?

Generowanie leadów sprzedażowych to oczywiście nie jest całość sukcesu. To od dalszych kroków zależy czy odpowiednio je wykorzystamy i doprowadzimy do podpisania umowy bądź finalizacji sprzedaży produktu. Po pierwsze, niezwykle istotny jest czas reakcji. Twoi handlowcy zdecydowanie muszą pamiętać o tym, aby telefon zwrotny wykonać jak najszybciej. Nie bez powodu właściciele ogromnych przedsiębiorstw prześcigają się na stronie internetowej informacją o tym jak szybko wykonają telefon zwrotny. W przypadku gorących leadów kontakt po kilku godzinach od pozyskania leada może być już zbyt późny. Najczęściej są to osoby, które podjęły już decyzje i chcą rozpocząć współpracę bądź zakupić produkt jak najszybciej. Im dłużej będziemy więc zwlekać z telefonem tym zwiększa się prawdopodobieństwo, że osoba, która pozostawiła kontakt – znajdzie już inną firmę u której ten proces będzie zdecydowanie sprawniejszy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj