Narzędzia workflow mogą znacząco poprawić efektywność i wydajność procesów biznesowych w firmie. Czym się kierować, wybierając oprogramowanie? Oto kilka wskazówek.

System workflow – najczęstsze problemy

Wybór właściwej platformy może okazać się trudnym zadaniem – zwłaszcza dla firm, które dopiero zaczynają korzystać z takiego rozwiązania. Mimo to nawet przedsiębiorstwa, w których funkcjonuje już system workflow, często napotykają takie trudności jak:

  • Niewystarczająca elastyczność, która uniemożliwia łatwe dostosowywanie systemu do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa.
  • Brak możliwości reagowania na zmiany w obiegu w czasie rzeczywistym (np. zmiana trasy transportu, wycofanie dokumentów w procesie akceptacji itp.).
  • Skomplikowana obsługa wymagająca od użytkowników specjalnych kwalifikacji lub odbycia szkolenia.
  • Niewystarczające możliwości integracji z innymi systemami IT w firmie.
  • Problemy z dostępnością (np. nieintuicyjny UX).
  • Opracowywanie procesu rozpoczynające się z poziomu danych (a nie samego procesu, do którego powinny być dostosowane).
  • Generowanie oddzielnych formularzy dla każdego użytkownika.
  • Problematyczna archiwizacja

W efekcie firmy często  nie wykorzystują  w pełni potencjału systemu, albo też wybierają nieodpowiednie narzędzie, które nie spełnia wszystkich ich potrzeb. Wprowadzanie modyfikacji często okazuje się kosztowne, czasochłonne, a czasem nawet niemożliwe.

System workflow w biznesie – jak wybrać właściwy? 3

Pojawia się zatem pytanie…

Jaki system workflow jest Ci potrzebny?

Najprostsza odpowiedź brzmiałaby: System pozbawiony powyższych wad.

Myśląc o wdrożeniu konkretnego systemu, dostosuj jego funkcjonalności do wymagań Twojego biznesu. Zwróć uwagę, czy będzie kompleksowo obsługiwać procesy, które chcesz zdigitalizować. Istotne są również takie obszary jak:

  • Integracja: z innymi systemami, z których korzystasz w organizacji (np. CRM).
  • Skalowalność: upewnij się, że system workflow będziesz mógł rozbudowywać wraz z rozwojem Twojego biznesu.
  • Łatwość obsługi: zwróć uwagę, czy w razie potrzeby dostawca zapewnia przeszkolenie zespołu.
  • Wsparcie techniczne: sprawdź, jaki jest jego zakres, dostępność specjalistów itp.
  • Społeczność użytkowników: wielu dostawców dojrzałych narzędzi prowadzi również portale dedykowane użytkownikom swojego systemu. Tam specjaliści z różnych firm dzielą się radami, pomysłami i usprawnieniami, które można wprowadzić do działających już obiegów pracy lub zastosować przy okazji wdrażania nowego workflow.

Nie spiesz się. Wraz z dostawcą przeanalizuj swoje potrzeby, a także określ problemy, jakie planujesz rozwiązać. Pamiętaj, że odpowiednio dobrany do potrzeb przedsiębiorstwa system będzie stanowił ogromne wsparcie na drodze ku dalszemu rozwojowi firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj