Zarabianie na byciu influencerem – kto, korzystając z mediów społecznościowych, zaznajamiając się z artykułami w gazetach, także tych kolorowych, słuchając radio, nie spotkał się z takim wyrażeniem?

Niektórzy traktują to jedynie jako spędzanie części wolnego czasu, dla innych to prawie zawód. Jako nowe wyrażenie, wciąż jednak pozostaje nieznane. By nim zostać musimy spełniać kilka wymagań, podstawowym jest duża ilość followersów na Instagramie. Kim jest influencer, ile zarabia i czy mu się to opłaca? Odpowiedzi poniżej.

Influencer – kto to taki?

Słowo „influencer” pojawia się w mediach w różnych programach, w rozmowach nie tylko ludzie młodych, ale czy wiadomo, co w ogóle kryje się pod tym pojęciem? Wyraz ten jest dość nowym słowem przyjętym z języka angielskiego, a oznacza ono „wpływowy”. Osoba zwana influencerem to ktoś, kto posiada moc wpływania na decyzje zakupowe innych osób ze względu na swój autorytet, wiedzę lub relacje z odbiorcami – obserwujący, z którymi kontaktuje się za pomocą mediów społecznościowych.

Jednak to pojęcie zdaje się mieć szerszego znaczenie, co wynika z tego, że nie każdy zaznajomiony jest z jego definicją. Tym słowem często określa się osoby, które po prostu pokazują na swoich kontach coś, czego nikt inny do tej pory nie pokazał, a co znajduje zainteresowanie i jest przesyłane dalej, a niekoniecznie przekłada się na większą sprzedaż. Główne założenie jednak wciąż ma przewagę.

Influencer to ktoś mający wpływ na innych. Może wywierać go przez social media. Formy wpływu mogą się różnić; nie ma dwóch takich samych osób. Właściwy influencer może dotrzeć do docelowych odbiorców, zbudować zaufanie i zwiększyć zaangażowanie – tłumaczy ekspert Tanielajki.pl.

Zarobki influencera

Jeśli chodzi o zarobki influencera, zależne są one od tego, na jakim etapie jest i co takiego pokazuje. Często zarabia się więcej za post, jeśli ma się więcej obserwujących. Ta logika wynika z założenia, że im więcej osób widzi treść, tym więcej marki są skłonne zapłacić.

Mikroinfluencerowie mają od 6 000 do 10 000 obserwujących. Osoby te walczą o rozwój swojej strony w określonej niszy. Konta te – według pewnej ankiety – mogą wynieść średnio 88 dolarów za post. Jednak influencerzy starają się raczej o współpracę na dłuższy okres niż tylko jeden post.

Influencerzy z liczbą obserwujących wynoszącą około 100 000 mogą już liczyć się z tym, że marki wysyłają do nich wiadomości bezpośrednio, prosząc o promowanie produktu w zamian za jakieś gratisy. Czasami mogą na tym etapie pojawiać się pieniądze, ale większość influencerów waha się przed rozpoczęciem pobierania opłat na tym etapie, ponieważ może to zdelegalizować ich rosnący sukces.

Jest pewna niewypowiedziana zasada, że po osiągnięciu progu 100 000 obserwujących influencer otrzymuje do zapłaty 10 dolarów za każdy 1000 obserwatorów. Jednak pobranie opłaty przed publikacją posta może sprawić, że zapłata będzie mniejsza.

Influencerzy z obserwującymi w grupie 50 000 – 80 000 dostaje za post około 200 dolarów. Niektórzy z nich zawierają umowy z markami na publikację kodów promocyjnych, a gdy nowa osoba go używa, to stanowi procent sprzedaży. Inni decydują się na darmowe oferty, które mają pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących.

Kiedy konto osiąga milion obserwujących, można powiedzieć, że było to naprawdę wielkie przedsięwzięcie. Konta takie mogą liczyć na nieograniczone zarobki. Marki i firmy mogą wykorzystać takich influencerów do skuteczniejszych kampanii reklamowych.

W drodze po ten milion obserwujących, gdy jest ich między 250 000 a 500 000, już można liczyć się z zarobkiem nawet 670 dolarów za jeden post.

Czy warto być influencerem?

Można podejrzewać, że odpowiedź na to pytanie po powyższych informacjach będzie jednoznaczna, jednak tak nie jest. Nie jest to czynność, na którą może zdecydować się ktoś bez żadnego pomysłu na to, jak prowadzić profil na Instagramie.

Influencer marketing jest tego wart, jeśli myśli się poważnie o promowaniu swojej marki i jeśli jest się zaangażowanym w wykonanie praktyczne tej pracy. Ze względu na czas, pieniądze i wysiłek poświęcony byciu influencerem, najlepiej jest wcześniej rozejrzeć się i dowiedzieć, jak to wygląda, za im się zostanie podjęta decyzja.

Możliwości współpracy, zarobku i otrzymywania gratisów od marek brzmi bowiem dobrze, ale zanim będzie można po to sięgnąć, potrzeba wiele, by się wypromować i zostać zauważonym. Trzeba sprawdzić, czy jest się w stanie wyczekać i ciężko pracować, by to osiągnąć. Jedynie prawdziwie zdeterminowane osoby będą mogły chwalić się sukcesem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj