Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie własnej witryny to obecnie wymóg i konieczność, jeśli chcemy, aby znajdowała się ona wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Gdy zależy nam na pozyskiwaniu klientów głównie przy pomocy wyszukiwarki, pozycjonowanie własnej witryny jest nieodzownym elementem działań marketingowych. Wiele osób korzysta z niego, a w zamian uzyskuje wiele wejść na witrynę właśnie poprzez wyszukiwarkę. Działania takie są możliwe do przeprowadzenia samodzielnie i wymagają jedynie nieco poświęconego czasu. Wiele osób decyduje się również na skorzystanie z pomocy agencji marketingowych, które oferują kompleksowe działania pozycjonerskie i oferują możliwość znacznego zwiększania pozycji w wynikach wyszukiwania. Czym zatem jest pozycjonowanie? Dlaczego jest takie ważne? Jak pozycjonować własną witrynę? Odpowiedzi na pytania, przydatne porady oraz wskazówki później.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to dostosowanie naszej strony internetowej do wyszukiwarki Google. Im jest ono lepsze, tym wyżej wyszukiwarka wyświetla naszą witrynę w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie składa się wiele działań i metod. Regularne i rzetelne ich wykonywanie powoduje, że Google uznaje naszą witrynę za wartościową i umieszcza najwyżej na liście wyników. Jest to bardzo ważne, gdyż tylko 3 pierwsze wyniki “zbierają” ponad 50% ruchu a pozycje 3-10 mają znacznie mniejszy współczynnik wchodzenia na nie. Odpowiednie przystosowanie naszej witryny pozwala Goolge lepiej ocenić nasza stronę, a tym samym wyżej umieszcza ją w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś wpisze konkretną frazę lub będzie szukał informacji z naszej branży.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie jest bardzo ważnym elementem, gdy chcemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i pozyskiwać klientów bądź czytelników naszej witryny właśnie z wyszukiwarki. Zdecydowana większość osób chce, aby ich witryna zyskiwała samodzielnie na popularności, a użytkownicy znajdowali ją bezpośrednio w wyszukiwarce, gdy będą szukać ciekawego blogu czy konkretnej firmy. Odpowiednie pozycjonowanie pozwala zatem pozyskiwać nowych użytkowników naszego serwisu oraz w przypadku biznesu nowych klientów. Przekładać się to będzie bezpośrednio na wyższe zarobki i większą popularność witryn.

Sprawdź również:  Viral Marketing — Reklamuj się skutecznie i oryginalnie

Jak pozycjonować własną witrynę?

Aby pozycjonować własną witrynę, mamy dwie opcje do wyboru. Pierwsza to działanie samodzielne a druga to skorzystanie z agencji marketingowych. O ile posiadamy pewną wiedzę i czas możemy samodzielnie wykonywać wszystkie czynności zwiększające popularność strony w oczach wyszukiwarki. Na rynku istnieje również wiele agencji marketingowych, które oferują kompleksową i profesjonalną pomoc. Może ona pomimo kosztów okazać się przydatna, gdyż efekty będą lepsze, a my uzyskamy większą ilość klientów. Pozycjonowanie samodzielne jest wskazane, gdy nie dysponujemy dużym budżetem, nasza strona jest już popularna i utrzymuje czołową pozycję lub gdy rozpoczynamy dopiero biznes i chcemy dowiedzieć się, czy pozycjonowanie osobiste będzie wystarczające.

Link building jest pierwszym sposobem na pozycjonowanie witryny. Od założenia wyszukiwarki Google odgrywa on dużą rolę i jest istotny w określaniu pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Polega on na umieszczaniu linków do naszej strony na innych witrynach czy serwisach. Możemy umieszczać je np. na forach, w komentarzach pod artykułami, czy na portalach tematycznych jako artykuły sponsorowane. Im więcej linków prowadzi w internecie do naszej witryny, tym za bardziej przydatną uznaje ją Google. Ważna jest również jakość takich linków. Warto zatem wybierać strony aktywne, popularne i często odwiedzane. Czasami jeden lub dwa linki z poczytnego serwisu dadzą więcej korzyści niż kilkaset z nieaktywnych i nieznanych stron.

Jednym z podstawowych elementów pozycjonowania są teksty seo. Są to teksty, które zawierają konkretne frazy i słowa kluczowe, pod jakimi chcemy być wyszukiwani w wyszukiwarce. Nie możemy dodawać ich dowolną ilość w bezładzie, gdyż Google uzna to za próbę oszustwa i nie umieści wysoko naszej strony w wynikach wyszukiwania. Teksty seo powinny być tematyczne, zawierać pochodne słów kluczowych a same frazy nie mogą występować częściej niż 1-2 na 1000 znaków. Im więcej tekstów dodajemy, tym więcej fraz znajduje się na naszej witrynie. Google uznaje wtedy naszą stronę za przydatną, gdy ktoś szuka dokładnie takiego słowa. Warto również takie teksty dodawać regularnie.

Sprawdź również:  Jak szybko zdobyć popularność na Instagramie?

Bardzo ważną czynnością jest również wypełnienie metadanych oraz opisów strony. Są to m. in. krótkie teksty wyświetlane w wyszukiwarce pod i nad adresem naszej witryny czy poszczególne opisy stron i sekcji na naszej stronie. Dzięki temu Google uznaje naszą stronę bardziej profesjonalną, a użytkownicy chętniej wchodzą na witrynę z opisem, co na niej się znajduje.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest również pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Google Voice Search to obecnie ok. 20 % udziału w rynku a prognozy mówią nawet o wzroście w najbliższym czasie do 50%. Google Voice Search to wyszukiwanie głosowe, dzięki któremu możemy zadać pytanie do mikrofonu, a wyszukiwarka zaprezentuje nam wyniki wyszukiwania. Dostępne jest na smartfonach, w smart tv czy centrach rozrywki. Użytkownicy zadają pytanie głosowo i jest ono naturalne np. “kiedy przyjedzie pociąg z Krakowa”. W przeciwieństwie do frazy, jaką wpisujemy w wyszukiwarce “pociąg Kraków, Warszawa przyjazd, kiedy”. Wyszukiwanie głosowe bazuje na naturalnej mowie. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe musi być zatem ukierunkowane na taki typ wyszukiwania, aby wyszukiwarka wyświetlała nas wyżej od konkurentów — którzy nie mają witryn przystosowanych do Google Voice Search. Warto w tym celu używać long taili, czyli długich ogonów, jeśli tworzymy teksty seo. Mogą to być pełne zdania czy zwroty, dzięki czemu wyszukiwarka trafnie dopasuje naszą witrynę do zadanego pytania. Warto zadbać również, aby nasza strona była responsywna, czyli przystosowana do urządzeń mobilnych, gdyż większość wyszukiwań głosowych pochodzi właśnie ze smartfonów czy tabletów. Wyszukiwanie głosowe dostarcza konkretnych informacji. Warto zatem uzupełnić wszystkie dane na Google Maps, opisać szczegółowo wszystkie produkty na stronie i podawać konkretne informacje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj