Coraz częściej zamiast podróży swoim autem, wybieramy samochody z wypożyczalni. Daje nam to komfort podróżowania nowym samochodem, a także spokój w trudnych momentach, taki jak nagła awaria samochodu. Niezależnie od tego w jakich warunkach samochód uległ uszkodzeniu, wypożyczalnie samochodów – np: wypożyczalnia samochodów Amigo Renta Car w Szczecinie – najczęściej są zobowiązane do zabrania auta do serwisu oraz podstawienia nam nowego pojazdu w jak najkrótszym czasie. Choć cała procedura nie musi nieść za sobą żadnych komplikacji dla kierowców, którzy pierwszy raz wypożyczają samochód lub którzy pierwszy raz mają do czynienia z awarią pojazdu z wypożyczalni, sytuacja może okazać się stresująca. Jak w takim razie najlepiej poradzić sobie w trakcie awarii auta z wypożyczalni? Postaramy się przybliżyć kilka praktycznych rad.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Niezależnie od tego, czy samochód, którym podróżujemy pochodzi z wypożyczalni, czy z naszego garażu, istnieje pewna grupa zasad, której powinniśmy przestrzegać podczas awarii. Po pierwsze staramy się zatrzymać pojazd w taki sposób by nie utrudniał ruchu, a tym samym by nie narażać go na kolizję z innymi autami. Kolejny krok to zadbanie o swoją pozycję. Jeśli nie udało się zjechać na parking lub w bezpieczne miejsce, bezwzględnie opuszczamy pojazd i oddalamy się na bezpieczną odległość od drogi. Własnoręczna wymiana opony, na autostradzie bez pobocza, to nic innego jak życzenie śmierci. Kolejny etap to wezwanie odpowiednich służb. Jeśli problem dotyczy wycieku, dymu spod maski, a w skrajnych przypadkach ognia, natychmiast wzywamy straż pożarną, dopiero potem pomoc drogową. Za każdym razem koniecznie włączamy światła awaryjne, a w razie możliwości ustawiamy trójkąt ostrzegawczy, w odległości około 15 m od samochodu.

Awaria auta z wypożyczalni

Właściwie o taką ewentualność jest dość ciężko. Samochody z wypożyczalni, to zwykle auta, które nie są starsza niż dwa lata. Jeśli jednak spotka nas taka niespodzianka i zadbaliśmy już o bezpieczeństwo pasażerów i swoje, następnym krokiem będzie kontakt z wypożyczalnią. Zazwyczaj procedura jest bardzo prosta. Po dodzwonieniu się do całodobowego biura obsługi opisujemy awarię bezpośrednio dyspozytorowi lub zostajemy przekierowani od razu do działu pomocy drogowej. W każdej z takich sytuacji warto odwołać się do umowy z wypożyczalnią, która powinna zawierać informacje o dostarczeniu samochodu zastępczego, w przypadku awarii. Po opisaniu problemów z samochodem, dyspozytor zdecyduje czy wystarczy doraźna pomoc mechanika, czy należy wraz z lawetą wysłać samochód zastępczy, który pozwoli kontynuować podróż. Podajemy swoje położenie i spokojnie czekamy na przyjazd pomocy drogowej.

Zawsze warto zachować spokój

Awaria auta może się przytrafić zawsze. Nawet jeśli jest to samochód z wypożyczalni. Należy jednak wziąć pod uwagę, że w dobie internetu w telefonach komórkowych i sprawnego zasięgu sieci telefonicznych, największym zmartwieniem może być słabnąca bateria telefonu. Zatem nie należy stresować się sytuacją, a tym bardziej powodować by awaria samochodu przeszkodziła w miłej podróży lub zaburzyła dzień. W większości przypadków wypożyczalnie działają bardzo sprawnie, szybko reagując na telefoniczne wezwania. Jeśli awaria wydarzyła się w granicach miasta, najczęściej udaje się wrócić na drogę w niecałą godzinę po zdarzeniu. Na koniec warto także pamiętać o dokładnym przeczytaniu umowy wypożyczenia, w której powinny się znaleźć informację dotyczące sytuacji związanych z ewentualną awarią samochodu. Takie przygotowanie zapewni nam spokój i brak nerwów, jeśli pojazd się zepsuje.

Ciekawy artykuł na temat podróżowania wynajętym samochodem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj