W dobie postępu technologicznego i cyfryzacji mogłoby wydawać się, że klasyczna drukowana wizytówka lata świetności ma już za sobą. Nic bardziej mylnego! Tradycyjne wizytówki od lat pozostają niezastąpionym narzędziem w kontaktach biznesowych i pomagają budować wizerunek firmy. Stosowane są niemal na całym świecie w bardzo wielu branżach.

Dlaczego warto posiadać wizytówkę?

Wizytówka pełni dwie zasadnicze funkcje. Po pierwsze pozwala na nawiązanie kontaktu z zainteresowaną osobą lub firmą zarówno za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu, jak i w celu umówienia wizyty w siedzibie firmy. Wizytówki są swego rodzaju bazą kontrahentów, którą można mieć zawsze przy sobie.

Wizytówki to również skuteczne narzędzie reklamowe, dzięki któremu można w sposób efektywny i interesujący budować wizerunek firmy oraz zaufanie potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest prawidłowe zaprojektowanie wizytówki, aby przyciągała uwagę, nie była natarczywa w przekazie, a treści, hasła czy logo na długo utrwalały się w pamięci.

Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu wizytówki?

Aby wizytówka prezentowała się nienagannie należy zlecić jej wydruk w profesjonalnej i doświadczonej drukarni. Rodzaj i gramatura użytego papieru oraz nasycenie kolorów sprawiają, że wykonana wizytówka prezentuje się niezwykle estetycznie. Sprawdzona drukarnia wizytówki Kraków to również szybka obsługa klienta, druk w ekspresowym tempie oraz możliwość personalizacji pojedynczych  kopii.

W zależności od zaplanowanego designu warto zweryfikować czy drukarnia oferuje wydruki dwustronne, co obecnie jest bardzo popularne i pozwala na umieszczenie większej ilości informacji (mapa dojazdu, QR kod czy praktyczne miejsce na notatki dla klienta).

Istotną kwestią są również wymiary. Pomimo że większość wizytówek jest obecnie zbliżona do branżowego standardu (wielkości karty kredytowej) warto otworzyć się na nowe formaty (np. kwadrat). Warto też przyjrzeć się najnowszym trendom tj. zaokrąglonym rogom czy zastosowaniu zdobień w postaci lakieru UV. Tylko doświadczona drukarnia wizytówek zagwarantuje możliwość indywidualnych zamówień i personalizacji tego typu wydruków.

Planując wydruk wizytówek warto również zwrócić uwagę na możliwość ich laminowania (nałożenia specjalnej folii ochronnej). Dzięki wykończeniu premium wizytówka jest trwalsza oraz odporna na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych (słońca, deszczu czy zwykłych przetarć).

Przed zamówieniem wizytówek warto sprawdzić w drukarni minimalny nakład. Z uwagi na fakt, że dość często w wielu firmach zmienia się design produktów czy pojawiają się nowe, ważne informacje do zaprezentowania – zdecydowanie lepiej jest zdecydować się na niższy nakład w technologii druku cyfrowego czy offsetu niż zamawiać jednorazowo kilka tysięcy sztuk.

Jak powinna wyglądać wizytówka?

Dobrze zaprojektowana wizytówka powinna mieć prawidłowo rozmieszczone informacje oraz firmowe logo. Zdecydowanie warto w tej kwestii postawić na prostotę i przejrzystość. Zbyt duża ilość kolorów, treści, grafiki czy obrazków sprawi, że odbiorca poczuje się przytłoczony, a potencjalna firma do współpracy zostanie źle zapamiętana.

W zależności od branży możemy pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji przy projektowaniu wizytówki: zdobienie UV, zaokrąglony róg intensywniejsze kolory. Dotyczy to zwłaszcza branży artystycznej czy marketingowej. W sektorach biznesowych zdecydowanie lepiej sprawdzają się klasyczne i tradycyjne wizytówki.

Czego nie umieszczać na wizytówce?

Wiele firm popełnia duży błąd umieszczając na wizytówkach swoich pracowników pełne dane firmy z NIP-em, REGONEM czy numerem konta bankowego. To informacje kompletnie niepraktyczne, z których trudno zrobić dobry użytek. Sprawiają one, że treści na stosunkowo małym obszarze jest zbyt dużo i odbiorca czuje się nimi mocno przytłoczony.

Nie warto też umieszczać więcej niż jednego numeru telefonu (niestety wciąż zdarzają się wizytówki zarówno z numerem stacjonarnym, jak i komórkowym) ani szczegółowych informacji o ofercie firmy. Wizytówka nie jest ulotką! Przy projektowaniu profesjonalnej wizytówki przede wszystkim należy zachować umiar, postawić na prostotę i minimalizm.

Doświadczona drukarnia wizytówek Kraków oferuje swoim klientom możliwość skorzystania z profesjonalnej pomocy grafika, który podpowie, jak prawidłowo rozłożyć informacje, jakich czcionek, fontów i kolorów użyć oraz jak i w którym miejscu zaprezentować logo firmy, tak aby wizytówka zachęcała do kontaktu z firmą, a nie była antyreklamą.

Więcej informacji na temat druku wizytówek można znaleźć na stronie https://vprint.pl/druk-wizytowek/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj