Szukając wygodnego kanału dotarcia do klienta nie można przejść obojętnie obok możliwości jaką daje Facebook Messanger.
Według statystyk Facebook Messenger to trzecia najpopularniejsza i najczęściej używana aplikacja na świecie.
Bot to program, który w sposób automatyczny odpowiada na wiadomości wysyłane przez użytkowników za pomocą aplikacji Messenger.
Do czego można wykorzystać Bota?
- Odpowiadanie na wiadomości klientów.
- Udzielanie odpowiedzi na komentarze zamieszczane przez komentujących na fanpage.
- Przy prowadzeniu konkursów na Facebooku.
- Przy pozyskiwaniu danych użytkowników tzw. leadów, takich jak telefon, adres, dodania ich do bazy danych w celu wysyłania wiadomości np. informacji o promocjach.
- Do komunikowania się z klientami sklepu za pomocą Messengera,
umożliwiając np. zakup produktu, przeprowadzając klientów przez całą ścieżkę zakupową, łącznie z umożliwieniem płatności PayPal. - Do informowania o statusie zamówienia za pośrednictwem platformy messengera.
- Do wysyłania cyklicznych wiadomości np. o ofercie i nowościach zamiast standardowego newslettera.
Korzyści używania Bota w biznesie:
- Klient ma możliwość otrzymania szybkiej odpowiedzi na zapytania, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Skrócenie czasu odpowiedzi na zadane pytanie przez klienta zwiększa szanse na to, że skorzysta on ponownie z naszej oferty, zamiast udać się do konkurencji.
- Zmniejszenie kosztów na obsługę klienta – całodobowa pomoc wiązałaby się z zatrudnieniem nowego pracownika, który może zostać z powodzeniem zastąpiony przez Bota.
- Bot posiada zdolność zapamiętania profilu konkretnego użytkownika (np. upodobań, zainteresowań, często kupowanych produktów), dzięki czemu znacząco przyspiesza proces sprzedaży, proponując klientowi konkretne produkty.
- Skraca tzw. ścieżkę zakupową, ponieważ kupujący nie musi dzwonić, wypełniać formularzy itd.
- Automatyzuje i usprawnia pracę firmy, wpływając pozytywnie na jej wizerunek.
Nie da się ukryć, iż Chatbot Facebook Messenger to potężne narzędzie obsługi klienta i marketingu. Oferuje duże możliwości w zakresie komunikacji, zastępując tradycyjny telefon, czy e-mail. Dzięki błyskawicznemu przepływowi informacji Chatbot zapewnia firmie płynność komunikacyjną ( znacznie szybciej można odebrać wiadomość na Messengerze, niż znaleźć w poczcie e-mail).
Przy jego pomocy łatwiej jest pozyskać grono młodszych klientów, którzy chętnie sięgają po nowe rozwiązania i równie często korzystają z nich na co dzień. Komunikacja z Botem jest zwykle mniej krępująca dla młodego człowieka, łatwiej mu więc prowadzić konwersację z Chatbotem, niż z pracownikiem obsługi klienta.
Wykorzystując Chatboty, korzystasz z kanału komunikacyjnego, który preferuje coraz większa ilość klientów.
Chatboty pozwalają być Ci tam, gdzie są Twoi klienci, na aplikacji czatowej, którą znają, kochają i polegają na niej na każdym dniu, dzięki czemu możesz rozwijać swoją firmę za pomocą nowoczesnych trendów technologicznych.
Źródło: https://www.mysocialseller.com/
Materiał zewnętrzny