Szukając wygodnego kanału dotarcia do klienta nie można przejść obojętnie obok możliwości jaką daje Facebook Messanger.

Według statystyk Facebook Messenger to trzecia najpopularniejsza i najczęściej używana aplikacja na świecie.

Bot to program, który w sposób automatyczny odpowiada na wiadomości wysyłane przez użytkowników za pomocą aplikacji Messenger.

Do czego można wykorzystać Bota?

  1. Odpowiadanie na wiadomości klientów.
  2. Udzielanie odpowiedzi na komentarze zamieszczane przez komentujących na fanpage.
  3. Przy prowadzeniu konkursów na Facebooku.
  4. Przy pozyskiwaniu danych  użytkowników tzw. leadów, takich jak telefon, adres, dodania ich do bazy danych w celu wysyłania wiadomości np. informacji o promocjach.
  5. Do komunikowania się z klientami sklepu za pomocą Messengera,
    umożliwiając np. zakup produktu, przeprowadzając klientów przez całą ścieżkę zakupową, łącznie z umożliwieniem płatności PayPal.
  6. Do informowania o statusie zamówienia za pośrednictwem platformy messengera.
  7. Do wysyłania cyklicznych wiadomości np. o ofercie i nowościach zamiast standardowego newslettera.

Korzyści używania Bota w biznesie:

  1. Klient ma możliwość otrzymania szybkiej odpowiedzi na zapytania, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Skrócenie czasu odpowiedzi na zadane pytanie przez klienta zwiększa szanse na to, że skorzysta on ponownie  z naszej oferty, zamiast udać się do konkurencji.
  3. Zmniejszenie kosztów na obsługę klienta – całodobowa pomoc wiązałaby się z zatrudnieniem nowego pracownika, który może zostać z powodzeniem zastąpiony przez Bota.
  4. Bot posiada zdolność zapamiętania profilu konkretnego użytkownika (np. upodobań, zainteresowań, często kupowanych produktów), dzięki czemu znacząco przyspiesza proces sprzedaży, proponując  klientowi konkretne produkty.
  5. Skraca tzw. ścieżkę zakupową, ponieważ kupujący nie musi dzwonić, wypełniać formularzy itd.
  6. Automatyzuje i usprawnia  pracę firmy, wpływając pozytywnie na jej wizerunek.

Chatbot na Messengerze 1Nie da się ukryć, iż Chatbot Facebook Messenger to potężne narzędzie obsługi klienta i marketingu. Oferuje duże możliwości w zakresie komunikacji,  zastępując tradycyjny telefon, czy e-mail.  Dzięki błyskawicznemu przepływowi informacji Chatbot zapewnia firmie płynność komunikacyjną ( znacznie szybciej można odebrać wiadomość na Messengerze, niż znaleźć w poczcie e-mail).
Przy jego pomocy  łatwiej  jest pozyskać grono młodszych klientów, którzy chętnie sięgają po nowe rozwiązania i równie często korzystają z nich na co dzień.   Komunikacja z Botem jest zwykle mniej krępująca dla młodego człowieka, łatwiej mu więc prowadzić konwersację z Chatbotem, niż z pracownikiem obsługi klienta.
Wykorzystując Chatboty, korzystasz  z kanału komunikacyjnego, który preferuje coraz większa ilość klientów.

Chatboty pozwalają być Ci  tam, gdzie są Twoi klienci, na aplikacji czatowej, którą znają, kochają i polegają na niej na każdym dniu, dzięki czemu możesz rozwijać swoją firmę za pomocą nowoczesnych trendów technologicznych.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Materiał zewnętrzny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj