Technologia na nowo odkryła handel. Zmieniła to, czego oczekują konsumenci w sklepach fizycznych i punktach usługowych. Otworzyła drzwi do nowych sposobów angażowania marek na całej drodze do zakupu. Rezultatem jest radykalna zmiana w sposobie budowania, wdrażania i wykorzystywania produktów i usług płatniczych. W ramach tej transformacji pojawiają się różne trendy, które przekształcają łańcuch wartości płatności. Spośród pozostałych wyróżniają się w szczególności poniższe:

Płatności otwarte i API

Przez wiele dziesięcioleci usługi płatnicze i produkty płatnicze były wprowadzane na rynek niemal wyłącznie przez banki emisyjne i autoryzujące. Technologia cyfrowa przekształca ten model dystrybucji, przy czym płatności migrują do aplikacji natywnych, oprogramowania POS, takiego jak system POS do obsługi kas i usług handlowców, portfele i inne powiązane środowiska. Ten bardziej złożony ekosystem partnerów wymaga interfejsów API i biegłości, aby zapewnić klientom możliwość połączenia z najbardziej cenionymi przez nich doświadczeniami handlowymi.

Sztuczna inteligencja

Podczas gdy firmy od lat gromadzą zetabajty danych, rzeczywistość jest taka, że najtrudniej jest zrozumieć to wszystko. Sztuczna inteligencja pozwala markom na lepszą syntezę danych i włączenie tych nauk do poprawy doświadczeń handlowych. Ze względu na postęp technologiczny w ciągu ostatnich kilku lat, obecnie zbieg trzech potężnych czynników, w tym wykładniczy wzrost danych, bardziej zaawansowane sieci dystrybucji i inteligentniejsze algorytmy pchnęły sztuczną inteligencję w centrum uwagi.

Zaawansowane technologie uwierzytelniania

Wraz ze wzrostem zagrożeń, oszustw i naruszeń danych, firmy inwestują w złożone mechanizmy uwierzytelniania użytkowników, takie jak tożsamość cyfrowa, klucze kryptograficzne, biometria i geolokalizacja.

Przewiduje się, że analiza behawioralna, wraz z danymi biometrycznymi, będą świadkami silnego wzrostu w branży finansowej w 2018 roku.

Według badań, możemy spodziewać się, że wkrótce zobaczymy wielowarstwowe techniki uwierzytelniania wdrożone w cyfrowych i mobilnych rozwiązaniach płatniczych.

Płatności mobilne

Płatności mobilne stały się niezwykle popularne, a różne platformy sprawiają, że przelewy pieniężne są bardzo proste. Coraz więcej firm decyduje się na płatności mobilne i prosi o oferowanie rozwiązań finansowych, które pozwalają ludziom płacić za towary bez konieczności czekania przez długi okres czasu na transfer pieniędzy.

Dzisiejsze nastolatki zmienią płatności

Obecni nastolatkowie urodzeni w XXI wieku są cyfrowymi tubylcami, którzy oczekują natychmiastowych i spersonalizowanych doświadczeń online i mobilnych, kształtując sposób, w jaki będą korzystać z płatności w przyszłości, a do 2020 roku będą stanowić 40 procent wszystkich konsumentów.

Bitcoins i technologia Blockchain

Bitcoins i technologia blockchain mają korzyści, których nie można przeoczyć, nawet jeśli wiele osób ma wątpliwości co do tej technologii. Bitcoins i technologia blockchain są jednym z najbardziej obiecujących trendów płatniczych, na które należy zwracać uwagę w przyszłości. W tym roku, przemysł finansowy jest gotowy do przejścia do wdrażania technologii łańcucha blokowego dla wielu celów, w tym funkcji handlowych i przetwarzania płatności.

Pojawiające się nowe formy płatności

Siedem tendencji mających wpływ na przyszłość metod płatności 3
Handel cyfrowy nie jest już ograniczony do smartfonów czy komputerów. Obecnie istnieje wiele rzeczy, w tym podłączonych urządzeń, akcesoriów mody, odzieży i czujników, wszystkie z możliwością wprowadzenia nowych czynników płatności i zapoczątkowania nowych form płatności.

Ostatecznie, wraz z rozprzestrzenianiem się Internetu rzeczy, przyszłość technologii płatności będzie wygodniejsza niż jest obecnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj