Budowanie silnej pozycji marki w sieci wymaga odpowiedniej formy przekazu dostosowanej do potencjalnego klienta. Z jednej strony tekst, który zamieścimy na swojej stronie internetowej czy w mediach społecznościowych musi „sprzedawać” swoją treścią, zapadać w pamięć, wzbudzać zainteresowanie i zachęcać odwiedzających do współpracy z firmą. Z drugiej natomiast – tekst powinien być odpowiednio dostosowany do wyszukiwarek. Skuteczne pisanie wymaga wobec tego doskonałej znajomości grupy docelowej, obowiązujących w Internecie zasad, a także tzw. lekkiego pióra, które pozwoli na stworzenie unikalnych treści, spełniających konkretne założenia. Szukając informacji na temat tworzenia tekstów, można natknąć się na artykuły, w których określenia „copywriting” i „content marketing” używane są na przemian. Oczywiście jest to błąd, ponieważ choć bardzo podobne, pojęcia te różnią się od siebie w założeniu. Na czym wobec tego polegają? Odpowiemy w dzisiejszym artykule!

Na początek – content marketing. Na czym polega i w jakim celu się go stosuje?

W dużym skrócie copywriting sprawdza się wszędzie tam, gdzie potrzebne są treści marketingowe. Polega na tworzeniu unikalnych treści, które pozwolą przedsiębiorstwu uzyskać lepsze wyniki w sprzedaży i ogólnie – większy przychód. Content marketing uprawiany może być m.in. w obrębie bloga, który jest idealną przestrzenią do kreowania eksperckiego wizerunku marki. Wykorzystuje się go również w działaniach z zakresu pozycjonowania np. do tworzenia artykułów, publikowanych następnie na zewnętrznych portalach. Pozycjonowanie i content marketing wiążą się również z umiejętnym i nienachalnym wykorzystywaniem w tekstach fraz kluczowych. Ogólnym celem tej metody jest po prostu promowanie marki przy pomocy treści. Pokazywanie przedsiębiorstwa w korzystnym świetle oraz odpowiednie dostosowanie stylistyki treści do potencjalnego klienta.

Czym różni się copywriting od content marketingu? 3

Czym wobec tego jest copywriting i czym różni się od content marketingu?

Copywriting w odróżnieniu od wyżej opisanego content marketingu polega na tworzeniu tekstów sprzedażowych. W jaki sposób? Najczęściej stosowanym zabiegiem jest język korzyści, którego celem jest poprawienie atrakcyjności tekstu, a co za tym idzie – samej marki lub prezentowanej przez nią oferty. Można zatem powiedzieć, że copywriting jest narzędziem content marketingu. Jest to sztuka pisania sama w sobie. Content marketing z kolei zawiera w sobie znacznie więcej elementów, takich jak budowanie strategii, analiza fraz kluczowych czy konkurencji. Możemy zatem stwierdzić, że copywriting i content marketing to terminy od siebie zależne i oczywiście mogą, aczkolwiek nie powinny być wykorzystywane oddzielnie. Jeżeli zatem zastanawiasz się nad wprowadzeniem profesjonalnych treści do marketingu swojej firmy – nie wahaj się dłużej! Skorzystaj z profesjonalnej pomocy i przekonaj się, jak dużą zmianę potrafi zrobić jakościowy tekst.

Copywriting  a pozycjonowanie – dlaczego treści są istotnym elementem działań z zakresu SEO?

Jednym z najważniejszych odłamów copywritingu jest SEO copywriting, czyli tworzenie treści, które swoją budową i zawartością mają przyczyniać się do wzrostu pozycji marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania z zakresu pozycjonowania mają na celu zwiększenie widoczności strony w Internecie oraz w efekcie – dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów i zwiększenie zysków przedsiębiorstwa. Copywriting to zatem nieodłączna część pozycjonowania, dzięki której możliwe jest przeprowadzenie wielu działań. Polega m.in. na:

  • odpowiednim nasycaniu tekstów wybranymi frazami kluczowymi,
  • optymalizowaniu treści w oparciu o wytyczne wyszukiwarek,
  • tworzeniu unikalnych tekstów,
  • pisaniu treści wysokiej jakości, które jednocześnie mają charakter sprzedażowy.

Do tekstów, które przyczyniają się do wzrostu pozycji marki w sieci, możemy zaliczyć różnego rodzaju artykuły, teksty na strony internetowe, treści publikowane w mediach społecznościowych, opisy produktów czy kategorii w obrębie sklepów internetowych. Pozycjonowanie to oczywiście nie tylko teksty, aczkolwiek są one świetnym narzędziem do budowania wizerunku firmy. Jeśli interesują Cię usługi z zakresu pozycjonowania https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie, znajdź zaufanych specjalistów i powierz swoją stronę lub sklep internetowy w dobre ręce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj