Wiadomość o tym, że Mercedes-Benz wprowadzi system samochodowy, który pozwoli kierowcom aktualizować swój status na Facebooku zza kierownicy, została przyjęta z przerażeniem przez grupy bezpieczeństwa drogowego.
Technologia ta, która będzie dostępna w przyszłych modelach klasy SL, blokuje możliwość wpisywania przez kierowcę aktualizacji statusu, ale oferuje przycisk, który pozwala znajomym z sieci społecznościowych określić ich lokalizację.
Komentując innowacyjność, rzecznik Mercedesa powiedział: „Nie jest to bardziej rozpraszające niż nastawianie radia. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby zaktualizować listę znajomych”.
We wrześniu, badanie przeprowadzone przez firmę konsultingową wykazało, że jeden na jedenastu kierowców (dziewięć procent) sprawdza serwisy społecznościowe, surfuje po internecie, korzysta z aplikacji lub czyta pocztę elektroniczną podczas prowadzenia pojazdu.
Nowy system Mercedes, nie jest pierwszym systemem samochodowym, który od lat zajmuje się sprawdzonymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego – jak pokazuje poniższa lista.

1. Automatyczne pasy bezpieczeństwa

W Ameryce druga generacja Toyoty wypuszczonej na rynek w 1983 roku, wyposażona była w automatyczny pas bezpieczeństwa, który został zapięty natychmiast po zamknięciu drzwi i włączeniu zapłonu. Myśleliśmy, że technologia ta przypomni kierowcom, aby zapinali jeden pas, a także zaoszczędzi pracowitym ludziom czasu straconego na zapięcie pasów w „staromodny” sposób.
Niestety, pasy bezpieczeństwa zakrywały tylko ramię – część biodrowa musiała być zapinana ręcznie. Wystąpił również niepożądany efekt uboczny zapięcia twarzy pasem bezpieczeństwa, co groziło uduszeniem, gdy nagle otworzyłeś drzwi lub wychyliłeś się przez okno. Efekt końcowy: wielu kierowców Toyoty, którzy mieli szczęśliwie zapięte pasy bezpieczeństwa w poprzednim samochodzie, wyłączyło automatyczny pas bezpieczeństwa i nie zapinało pasów.
Pasy bezpieczeństwa nie tylko ograniczały kierowców, ale również ograniczały sprzedaż Toyoty. Jednak z powodu zapięcia pasów wielu ekspertów uważa, że zostałaby uznana za klasyczny samochód.

Z pewnością był to ciekawy projekt.

2. Osłony przeciwpyłowe hamulców

Krytycy tarcz przeciwpyłowych hamulcowych twierdzą, że są one kolejnym przykładem kierowców, którzy stawiają wygląd swojego samochodu ponad względami bezpieczeństwa.
Po stronie plusa zapobiegają nieestetycznemu kurzowi na zamontowanych chromowanych lub aluminiowych kołach. Z drugiej strony: mogą one utrudniać przepływ powietrza i zmniejszać skuteczność hamowania, co jest dość kosztowne.

3. Prędkościomierze zegarowe

Cyfrowe tablice rozdzielcze na krótko stały się popularne w latach 80-tych, ale większość producentów samochodów XXI wieku preferuje prędkościomierze z zegarem.
Jednak dyrektor generalny stowarzyszenia na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, przedstawia poglądy wielu współczesnych kierowców, którzy cenią sobie zalety prędkościomierzy cyfrowych w zakresie bezpieczeństwa.
Krytycznie ocenia on sposób, w jaki wiele modeli prędkościomierza wzorcowego wykorzystuje 20, 40 i 60 jako znaczące liczby, gdy „w innym kraju najbardziej powszechne wartości graniczne to 30, 50 i 70”.
Powiedział: „Godne ubolewania jest również to, że tak wiele samochodów posiada prędkościomierze o maksymalnej prędkości znacznie przekraczającej zarówno krajowy limit, jak i limit samochodu. To sprawia, że przestrzeń między 30 a 40 jest tak wąska, że kierowca nie może stwierdzić, czy jedzie z prędkością 31 km\h czy 39”.
Dodał on: „Wielu osób twierdzi, że nie można sztywno trzymać się ograniczenia prędkości, ponieważ w tym celu potrzebują zbyt długiego czasu na naukę szybkiego wyboru. Z tego powodu w pełni obsługujemy duże prędkościomierze cyfrowe, gdzie rzeczywista prędkość jest wyraźnie pokazana i może być odczytana w ułamku sekundy potrzebnej na odczytanie pokrętła z niewielkimi odstępami i nieistotnymi numerami”.
Producenci samochodów zdają się powoli docierać z przesłaniem – wiele nowych i drogich samochodów ma możliwość cyfrowego odczytu prędkościomierza. Na kartach może być wznowienie pracy prędkościomierza lat 80-tych!

4. Nawigacja satelitarna

Kiedy w samochodach po raz pierwszy pojawiły się systemy nawigacji satelitarnej, wiele osób przewidywało, że mapiarze wkrótce przestaną działać. Jednak mniej osób przewidywało, że kierowcy będą ślepo podążać za instrukcjami małych komputerów, aby planować złożone podróże po stale zmieniającym się systemie drogowym.
Katastrofy floty satelitarnej mogą być potencjalnie zagrażające życiu; przykład osoby, która przejechała 20 metrów wzdłuż linii kolejowej, ponieważ jej „nawigacja tak powiedziała” jest jednym z przykładów zainspirowanej komputerowo niebezpiecznej głupoty.
Inne incydenty są po prostu śmieszne, na przykład czas, kiedy poproszono maszynistę transportu kolejowego o zabranie córki pewnego Pana na mecz, a zamiast tego dostarczono ją do domu.

5. Fantomowy hamulec pasażerski Citroen

5 najniebezpieczniejszych funkcji samochodu w historii 3
Osoby podróżujące na fotelu pasażera często chętnie wyciągają nogi, aby uniknąć skurczów podczas długich podróży. Ale jeśli to zrobiłeś podróżując samochodem Citroen C3 Picasso w maju 2011 roku, być może igrałeś ze śmiercią. Citroen wyprodukował ponad 20 000 tych samochodów, kiedy odkryto, że hamulce niektórych samochodów mogą być uruchamiane z podłogi po stronie pasażera.
Wada powstała, ponieważ samochody są budowane we Francji, a następnie modyfikowane, aby sprostać wymaganiom rynku brytyjskiego w zakresie ruchu prawostronnego. Do przykrycia mechanizmu hamulcowego po stronie pasażera zastosowano cienką warstwę filcu i stwierdzono, że w niektórych modelach materiał jest zbyt cienki, aby spełniał swoje zadanie.
Należy podkreślić, że problem został już rozwiązany, tak aby kierowcy nie zatrzymywali się niespodziewanie!

magazyn motoryzacyjny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj